Drieluik


 
Een project van Frank en John O. 
Tijdens de besloten rijdag in Amsterdam moest deze bij gebrek aan een keerlus op stel en sprong operationeel gemaakt worden. 
Een flinke klus maar wel een geslaagde actie.

De module draait inmiddels alweer een tijdje mee er zijn diverse aanpassingen op gekomen.
Er is een digitale stop sectie op gemaakt, dit betekend dat de treinen nu niet meer plotseling stoppen en ook geluid en licht er mee stopt. Een digitale stopsectie behoud zijn spanning en zorgt middels een instelling dat de loc volgens de ingestelde waarde tot stilstand komt. Dit is een beetje zo als in werkelijkheid, langzaam afremmen. Er zijn meerdere modules die deze aanpassing hebben gekregen. Tevens is er in de begin sporen, foto boven net buitenbeeld, een overloop wissel gekomen. Hiermee kan snel tegen de stroom in een trein naar het meest rechtse uitloop spoor gestuurd worden, aan dit spoor is een uitloop en een rangeertuin gekoppeld die achter de schermen meerdere treinen kan herbergen. Op deze wijze hebben we een voorraad treinen dit het mogelijk maakt om sneller te kunnen wisselen bij een tijdperk overgang.

Een toekomstige aanpassing moet worden dat alle sporen die nu nog Märklin C-rails zijn vervangen worden door Märklin K-raills, door het gebruik van K-rails is het beter mogelijk de trein ook op het binnen-ovaal te volgen. Als deze aanpassing is gemaakt, wordt het mogelijk om in de ovaal opstelling onderste foto een volledig ge-automatisserd process te maken en de treinenloop helemaal zelfstandig te laten werken. Het ovaal kan dan als zelfstandige module geheel autonoom functioneren. Voordat het echter zover is moet ik mijn overige modules eerst restaureren, door het transport en gebruik beschadigen de modules toch wel en deze beschadigingen moeten worden gerepareerd. Verder wil ik gelijk met deze reparatie ook de afremsectie inbouwen in de bosbrand FOs01.

De restauratie hiervan is in behandeling zie hiervoor de pagina van de Bosbrand module FOs01